ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ комунального
некомерційного підприємства
«Центр первинної медико-
санітарної допомоги №2»
Сумської міської ради

від 11.07.2023 № 136

ПРАВИЛА

внутрішнього розпорядку комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги №2»

Сумської міської ради

Загальні положення

  1. Правила внутрішнього розпорядку комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги №2» Сумської міської ради (далі – Підприємство) є обов’язковими правилами поведінки для пацієнтів та відвідувачів Підприємства.
  2. Правила вивішуються у загальнодоступному місці у кожному структурному підрозділі Підприємства. З Правилами повинен ознайомитись кожен працівник Підприємства, пацієнт та відвідувач.

Порядок прийому пацієнтів

Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги №2» Сумської міської ради (далі – Підприємство) надає населенню послуги за графіком, встановленим правилами внутрішнього трудового розпорядку та наказом.

Прийом пацієнтів здійснюється щоденно з понеділка по п’ятницю за попереднім записом або записом онлайн з 08-00 до 18-00 з перервою для відпочинку та прийняття їжі з 12-00 до 12-30, за наступними адресами:

  • м.Суми, вул. Паркова, 1 – амбулаторія №1;
  • м.Суми, вул. Привокзальна, 3-а – амбулаторія №2;
  • м.Суми, вул. Івана Сірка, 3 – амбулаторія №3;
  • м.Суми, вул. Івана Сірка, 33/1 – амбулаторія №4;
  • м.Суми, вул. Паркова, 1 – амбулаторія №5.

Субота:

  • реєстратура працює з 8-00 до 14-00;
  • прийом чергових лікарів з 8-00 до 14-00;
  • маніпуляційний кабінет працює з 8-00 до 14-00.

Неділя та святкові дні:

  • реєстратура працює з 8-00 до 12-00;
  • прийом чергових лікарів з 8-00 до 12-00;
  • робота чергового кабінету (вул. Привокзальна, 3-а) – з 8-00 до 12-00.

2.3. Пацієнт може обрати день та години прийому із вільних місць в графіку прийому лікарів. Записатись попередньо на прийом можна звернувшись безпосередньо до реєстратури Підприємства або за номером телефону реєстратур:

  • амбулаторія №1 – (0542) 700-380; +38050-407-93-01;
  • амбулаторія №2 – (0542) 788-013; +38050-407-93-02;
  • амбулаторія №3 – (0542) 700-385; +38050-407-93-03;
  • амбулаторія №4 – (0542) 700-384; +38050-407-93-04;
  • амбулаторія №5 – (0542) 700-388; +38050-407-93-00,

або на веб-сайті Підприємства https://sc2.pmsd.org.ua/,  рубрика «Запис до лікаря»;

або через портал:  https://helsi.me/, після попередньої реєстрації.

  1. У випадку, якщо пацієнт не з’явився на прийом у призначений час без попередження або запізнився більше ніж на 5 хвилин, запис може бути скасовано.
  2. У разі необхідності, пацієнт може попередньо узгодити перенесення годин прийому на іншу дату та час.
  3. Якщо пацієнт не в змозі прийти на прийом в призначений час, рекомендовано повідомити реєстратора про це не пізніше ніж за півгодини до прийому.
  4. Без попереднього запису прийом пацієнта можливий за умови наявності вільних місць у графіку лікаря.
  5. Пацієнтів обслуговують у визначені години прийому. Прийом пацієнта у лікарів може тривати понад запланований час (15 хвилин), тому прийом наступного пацієнта розпочнеться пізніше.
  6. Право позачергового прийому мають: 
  • особи з інвалідністю внаслідок війни (ст. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22.10.1993 №3551-ХІІ зі змінами);
  • особи з інвалідністю, діти з інвалідністю та особи, які супроводжують осіб з інвалідністю першої групи або дітей з інвалідністю (не більш як одна особа, яка супроводжує особу з інвалідністю першої групи або дитину з інвалідністю) (ст. 38 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» від 21.03.1991 №875-ХІІ зі змінами).

Право першочергового прийому мають:

  • Учасники бойових дій та особам, прирівняним до них (ст. 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22.10.1993 №3551-ХІІ зі змінами);
  • учасники війни (ст. 14 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22.10.1993 №3551-ХІІ зі змінами);
  • члени сім’ї загиблих (померлих) ветеранів війни, Захисників і Захисниць України (ст. 15 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22.10.1993 №3551-ХІІ зі змінами);
  • особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною (ст. 16 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22.10.1993 №3551-ХІІ зі змінами);
  • члени багатодітних сімей (ст. 13 Закону України «Про охорону дитинства» 26.04.2001 №2402-ІІІ зі змінами).
  1. Отримання висновків і рекомендацій лікарів, розроблення плану лікування, виконання медичних маніпуляцій або інших додаткових послуг може бути здійснено тільки після проходження обстеження та проведення огляду.
  2. Координаційну роботу при зверненні пацієнтів забезпечує реєстратор рецепшену Підприємства, який виконує функції розподілу хворих між лікарями, надає довідкову інформацію.
  3. Пацієнтів приймають у рецепшені в порядку загальної черги, за винятком пацієнтів, які мають право на позачергове та першочергове обслуговування.
  4. За екстреними показами медичну допомогу у закладі надають з моменту звернення пацієнта.

Правила поводження на прийомі у лікаря та під час лікування

  1. Під час прийому, проведення процедур, лікування та інших медичних втручань, пацієнт повинен дотримуватись приписів, рекомендацій та інструкцій лікаря, інших інструкцій сестер медичних.
  2. Медичні послуги, надаються пацієнтам за наявності письмової інформованої згоди, яка необхідна для застосування методів діагностики, профілактики та лікування. Щодо пацієнта віком до 14 років (малолітнього пацієнта), а також пацієнта, визнаного в установленому законом порядку недієздатним, медичне втручання здійснюється за згодою їх законних представників (медичні послуги таким пацієнтам надаються за обов’язкового супроводу його законних представників).
  3. Пацієнти, які досягли чотирнадцяти років і які звернулися за наданням їм медичної допомоги, мають право на вибір лікаря та вибір методів лікування відповідно до його рекомендацій.
  4. Вид та обсяг медичних послуг визначаються лікуючим лікарем. Пацієнт повинен повідомити лікарю Підприємства достовірну інформацію про стан свого здоров’я, спадкові захворювання, алергічні реакції, інфекційні, гострі та інші захворювання, а також іншу інформацію, що може негативно вплинути на діагностику та лікування.
  5. Пацієнт (законний представник) повинен негайно інформувати лікаря про зміни у стані здоров’я, виявлення негативних наслідків у процесі лікування, появу або зникнення симптомів, погіршення самопочуття та іншу інформацію, побічні дії лікарських засобів.
  6. Пацієнт повинен повідомити інформацію про лікарські засоби, які приймає, про факт лікування лікарем іншого закладу охорони здоров’я або лікарем, який є фізичною особою – підприємцем та провадить медичну практику на підставі відповідної ліцензії. Пацієнт повинен надати результати діагностичних обстежень, що проведені в інших закладах охорони здоров’я.
  7. Необхідною умовою для отримання позитивного ефекту від призначеного лікування є чітке виконання пацієнтом всіх приписів і рекомендацій лікаря, забезпечення необхідного рівня особистої гігієни і правил прийому медикаментів.

Правила оформлення медичної та іншої документації

  1. Перед першим прийомом пацієнта лікарем до Підприємства, реєстратор заповнює медичну карту амбулаторного хворого та вносить дані до медичної інформаційної системи. Відомості про пацієнта зберігаються відповідно Закону України «Про захист персональних даних».
  2. Всі дані діагностичних обстежень, а також діагноз і рекомендації лікаря заносять до медичної карти амбулаторного хворого та до медичної інформаційної системи.
  3. На прохання реєстратора пацієнт повинен надати паспорт або інший документ, що підтверджує особу.
  4. Пацієнт має право на вільний вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу шляхом укладання декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу.
  5. Пацієнт або його законний представник повинні надати достовірну інформацію про стан здоров’я пацієнта.
  6. Обов’язковою умовою для застосування лікарем методів діагностики, лікування є отримання від пацієнта (законного представника) Інформованої добровільної згоди пацієнта згідно форми, затвердженої МОЗ України.
  7. Вся медична документація є власністю Підприємства. Не може бути розголошена будь яка інформація про пацієнта, а також видаватися документи третім особам, що містять конфіденційну інформацію, окрім випадків, передбачених чинним законодавством. Підприємством передбачені заходи із захисту відомостей про пацієнтів.
  8. Працівники Підприємства не можуть обмежити право пацієнтів (їх законних представників) отримувати інформацію про себе.
  9. Документи про стан здоров’я пацієнтів видаються у спосіб та у формі, передбаченій чинним законодавством України. Копія медичної документації видається пацієнту на вимогу за його письмовою заявою. Довідки про стан здоров’я, виписки видаються на усну або письмову вимогу пацієнта або законного представника (батьків, опікунів). Представнику пацієнта за довіреністю та адвокату інформація про стан здоров’я пацієнта надається за його письмовою згодою. У всіх інших випадках копії медичної документації, витяги, виписки, інформація про стан здоров’я, обстеження, лікування надаються лише за рішенням суду.
  10. Всі дані обстежень та проведеного лікування пацієнти отримують у вигляді медичної виписки, завіреної особистою печаткою лікуючого лікаря.

5. Правила перебування в приміщеннях Підприємства

  1. Пацієнти та відвідувачі, що зайшли до приміщень Підприємства у осінньо-­зимовий період, зобов’язані здати верхній одяг до гардеробу. Рекомендовано не залишати у гардеробі цінні речі та гроші. Підприємство не несе відповідальності за речі, залишені у верхньому одязі та без нагляду пацієнтом чи відвідувачем.
  2. У приміщеннях Підприємства ведеться відеоспостереження. Відеозаписи зберігаються відповідно до Положення про систему відеоспостереження в Підприємстві.
  3. Пацієнти та відвідувачі, перебуваючи в приміщеннях Підприємства, повинні із повагою ставитися до персоналу та інших пацієнтів, не дозволяти собі грубощів та нетактовності. Їх поведінка не має порушувати атмосферу поваги і доброзичливості.
  4. Пацієнтам, які з’явилися на прийом у брудному одязі або зі специфічними запахами, не прийнятними для Підприємства, а також пацієнтам, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного, токсичного сп’яніння, працівники Підприємства мають право відмовити у наданні послуг.
  5. Заборонена фото- та відеозйомка в кабінетах прийому пацієнтів. Фото- та відеозйомка в інших приміщеннях Підприємства здійснюється тільки з дозволу працівників Підприємства, пацієнтів та відвідувачів.

Гарантії Підприємства для пацієнтів

Підприємство гарантує:

  • застосування лише дозволених на території України витратних матеріалів, медикаментів та обладнання, які мають відповідні сертифікати;
  • надання за потреби невідкладної допомоги хворим; нерозголошення та збереження конфіденційної інформації про пацієнтів.
  1. Обстеження, лікування, медичні втручання та маніпуляції медичні працівники проводять лише за умови отримання письмової поінформованої згоди від пацієнта.
  2. Пацієнти мають право відмовитися від будь-якого втручання. У разі відмови, медичний працівник зобов’язаний пояснити можливі наслідки такої відмови для пацієнта. Підтвердження відмови пацієнта та роз’яснення медпрацівника зазначається у письмовій формі.
  3. Необхідною умовою для виконання гарантій Підприємством є точне дотримання і виконання пацієнтами всіх приписів і рекомендацій лікарів, необхідних умов гігієни.
  4. Забезпечення захисту збереження інформації про факт звернення особи за медичною допомогою, діагноз, а також про відомості, одержані при її медичному обстеженні, що становлять лікарську таємницю.
  5. У разі виникнення конфліктної ситуації, пацієнт або відвідувач мають право запросити завідувача структурного підрозділу чи представника керівництва Підприємства.

Гарантії Підприємства для працівників

  1. У разі відмови пацієнта від застосування методів діагностики, профілактики та лікування (від підписання інформованої згоди), після пояснення медичного працівника про можливі наслідки такої відмови для пацієнта, він має право взяти від нього письмове підтвердження, а за неможливості його одержання – засвідчити відмову відповідним актом у присутності двох свідків.
  2. Пацієнтам та відвідувачам які з’явилися на прийом у брудному одязі або зі специфічними запахами, не прийнятними для Підприємства, а також пацієнтам, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного, токсичного сп’яніння, працівники Підприємства мають право відмовити у наданні послуг.
  3. Заборонена фото- та відеозйомка в кабінетах прийому пацієнтів. Фото- та відеозйомка в інших приміщеннях Підприємства здійснюється тільки з дозволу працівників Підприємства, пацієнтів та відвідувачів.

Порушення правил перебування у Підприємстві та відповідальність

У приміщеннях Підприємства та на прилеглій до неї території заборонено:

  1. Проявляти агресію, кричати, здіймати гамір тощо.
  2. Розмовляти по мобільному телефону на прийомі у лікаря (без дозволу лікаря);
  3. Палити, вживати спиртні напої, наркотики або інші психотропні речовини.
  4. Тримати при собі холодну або вогнепальну зброю, демонструвати її персоналу чи довколишнім.
  5. Виносити за межі Підприємства та прилеглої території будь-­яке майно, витратні матеріали, медикаменти, які належать Підприємству.
  6. Здіймати гамір, поводитися не відповідно до обставин, заважати пацієнтам та медичному персоналу.
  7. Займатися будь-­яким видом торгівлі або обміну.
  8. Приходити до Підприємства із тваринами або птахами.
  9. Вести аудіо – , відео- або фотозйомку персоналу, пацієнтів або відвідувачів закладу.

При скоєнні будь-­якого із вищеперерахованих порушень Підприємство має право відмовити па­цієнту у прийомі або вжити більш суворіші заходи: запросити представника керівництва чи викликати поліцію.