ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги №2» Сумської міської ради від 19.04.2021 №149

ПРАВИЛА

перебування пацієнтів та відвідувачів у комунальному некомерційному підприємстві «Центр первинної медико-санітарної допомоги №2»

Сумської міської ради

(нова редакція)

Загальні положення

Правила перебування пацієнтів та відвідувачів у комунальному некомерційному підприємстві «Центр первинної медико-санітарної допомоги №2» Сумської міської ради (далі – Підприємство) є обов’язковими правилами поведінки для пацієнтів та відвідувачів Підприємства.

Правила вивішуються у загальнодоступному місці у кожному структурному підрозділі Підприємства. З Правилами повинен ознайомитись кожен пацієнт та відвідувач.

Порядок прийому пацієнтів

Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги №2» Сумської міської ради (далі – Підприємство) надає населенню послуги за графіком, встановленим правилами внутрішнього трудового розпорядку та наказом.

Прийом пацієнтів здійснюється щоденно з понеділка по п’ятницю за попереднім записом або записом онлайн з 08-00 до 19-00 за наступними адресами:

– м.Суми, вул. Паркова, 1 – амбулаторія №1;

– м.Суми, вул. Привокзальна, 3-а – амбулаторія №2;

– м.Суми, вул. Івана Сірка, 33/1 – амбулаторія №3;

– м.Суми, вул. Івана Сірка, 3 – амбулаторія №4;

– м.Суми, вул. Паркова, 1 – амбулаторія №5.

Субота:

– реєстратура працює з 8-00 до 16-00;

– прийом чергових лікарів з 8-00 до 16-00;

– маніпуляційний кабінет працює з 8-00 до 16-00.

Неділя та святкові дні:

реєстратура працює з 8-00 до 12-00;

– прийом чергових лікарів з 8-00 до 12-00;

– робота чергового кабінету (вул. Привокзальна, 3-а) – з 8-00 до 16-00.

2.3. Пацієнт може обрати день та години прийому із вільних місць в графіку прийому лікарів. Записатись попередньо на прийом можна звернувшись безпосередньо до реєстратури Підприємства або за номером телефону реєстратур:

– амбулаторія №1 – (0542) 700-380; (0542) 700-381; +38050-571-15-44;

– амбулаторія №2 – (0542) 788-013; +38099-206-67-12;

– амбулаторія №3 – (0542) 700-385; +38095-125-63-87;

– амбулаторія №4 – (0542) 700-384; +38095-786-87-50;

– амбулаторія №5 – (0542) 700-389; +38066-522-28-02, +38066-522-17-20,

або на веб-сайті Підприємства https://sc2.pmsd.org.ua/,  рубрика «Запис до лікаря»;

або через портал:  https://helsi.me/після попередньої реєстрації.

У випадку, якщо пацієнт не з’явився на прийом у призначений час без попередження або запізнився більше ніж на 5 хвилин, запис може бути скасовано.

У разі необхідності, пацієнт може попередньо узгодити перенесення годин прийому на іншу дату та час.

Якщо пацієнт не в змозі прийти на прийом в призначений час, рекомендовано повідомити реєстратора про це не пізніше ніж на півгодини до прийому.

Без попереднього запису прийом пацієнта можливий за умови наявності вільних місць у графіку лікаря.

Пацієнтів обслуговують у визначені години прийому. Прийом пацієнта у лікарів може тривати понад запланований час (15 хвилин), тому прийом наступного пацієнта розпочнеться пізніше.

Право позачергового прийому мають інваліди Великої вітчизняної війни, ветерани війни, учасники бойових дій, першочергового – учасники Великої вітчизняної війни, інваліди 1 та 2 групи внаслідок загального захворювання, вагітні жінки, особи, що постраждали від аварії на ЧАЕС, діти до 3-х років.

Отримання висновків і рекомендацій лікарів, розроблення плану лікування, виконання медичних маніпуляцій або інших додаткових послуг може бути здійснено тільки проходження обстеження та проведення огляду.

Координаційну роботу при зверненні пацієнтів забезпечує реєстратура, яка виконує функції розподілу хворих між лікарями, надає довідкову інформацію.

Пацієнтів обслуговують у реєстратурі у порядку загальної черги, за винятком пацієнтів, які мають право на позачергове обслуговування.

За екстреними показаннями медичну допомогу у закладі надають із моменту звернення пацієнта.

Правила поводження на прийомі у лікаря та під час лікування

Під час прийому, проведення процедур, лікування та інших медичних втручань, пацієнт повинен дотримуватись приписів, рекомендацій та інструкцій лікаря, інших інструкцій сестер медичних.

Дітям до 18 років медичні послуги надаються у присутності законних представників (батьків або опікунів).

Вид та обсяг медичних послуг визначаються лікуючим лікарем. Пацієнт повинен повідомити лікарю Підприємства достовірну інформацію про стан свого здоров’я, спадкові захворювання, алергічні реакції, інфекційні, гострі та інші захворювання, а також іншу інформацію, що може негативно вплинути на діагностику та лікування.

Пацієнт (законний представник) повинен негайно інформувати лікаря про зміни у стані здоров’я, виявлення негативних наслідків у процесі лікування, появу або зникнення симптомів, погіршення самопочуття та іншу інформацію, побічні дії лікарських засобів.

Пацієнт повинен повідомити інформацію про лікарські засоби, які приймає, про факт лікування лікарем іншого закладу охорони здоров’я або лікарем, який є фізичною особою – підприємцем та провадить медичну практику на підставі відповідної ліцензії. Пацієнт повинен надати результати діагностичних обстежень, що проведені в інших закладах охорони здоров’я.

Необхідною умовою для отримання позитивного ефекту від призначеного лікування є чітке виконання пацієнтом всіх приписів і рекомендацій лікаря, забезпечення необхідного рівня особистої гігієни і правил прийому медикаментів.

Правила оформлення медичної та іншої документації

Перед першим прийомом пацієнта лікарем до Підприємства, реєстратор заповнює медичну карту амбулаторного хворого та вносить дані до медичної інформаційної системи «Helsi.me». Відомості про пацієнта зберігаються відповідно Закону України «Про захист персональних даних».

Всі дані діагностичних обстежень, а також діагноз і рекомендації лікаря заносять до медичної карти амбулаторного хворого та до медичної інформаційної системи «Helsi.me».

На прохання реєстратора пацієнт повинен надати паспорт або інший документ, що підтверджує особу.

Пацієнт має право на вільний вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу шляхом укладання декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу.

Пацієнт або його законний представник повинні надати достовірну інформацію про стан здоров’я пацієнта.

Обов’язковою умовою для застосування лікарем методів діагностики, лікування є отримання від пацієнта (законного представника) Інформованої добровільної згода пацієнта згідно форми, затвердженої МОЗ України.

Вся медична документація є власністю Підприємства. Не може бути розголошена будь яка інформація про пацієнта, а також видаватися документи третім особам, що містять конфіденційну інформацію, окрім випадків, передбачених чинним законодавством. Підприємством передбачені заходи із захисту відомостей про пацієнтів.

Працівники Підприємства не можуть обмежити право пацієнтів (їх законних представників) отримувати інформацію про себе.

Документи про стан здоров’я пацієнтів видаються у спосіб та у формі, передбаченій чинним законодавством України. Копія медичної документації видається пацієнту на вимогу за його письмовою заявою. Довідки про стан здоров’я, виписки видаються на усну або письмову вимогу пацієнта або законного представника (батьків, опікунів). Представнику пацієнта за довіреністю та адвокату інформація про стан здоров’я пацієнта надається за його письмовою згодою. У всіх інших випадках копії медичної документації, витяги, виписки, інформація про стан здоров’я, обстеження, лікування надаються лише за рішенням суду.

Всі дані обстежень та проведеного лікування пацієнти отримують у вигляді медичної виписки, завіреної особистою печаткою лікуючого лікаря.

5. Правила перебування пацієнтів в приміщеннях Підприємства

Пацієнт, що зайшов до Підприємства у осінньо-­зимовий період, зобов’язаний здати верхній одяг до гардеробу. Рекомендовано не залишати у гардеробі цінні речі та гроші. Підприємство не несе відповідальності за речі, залишені у верхньому одязі пацієнтів та без нагляду пацієнтом чи відвідувачем.

У приміщеннях Підприємства ведеться відеоспостереження. Відеозаписи зберігаються відповідно до Положення про систему відеоспостереження в Підприємстві.

Пацієнт, перебуваючи в приміщеннях Підприємства, повинен із повагою ставитися до персоналу та інших пацієнтів, не дозволяти собі грубощів та нетактовності. Його поведінка не має порушувати атмосферу поваги і доброзичливості.

Пацієнтам, які з’явилися на прийом у брудному одязі або зі специфічними запахами, не прийнятними для Підприємства, а також пацієнтам, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного, токсичного сп’яніння, працівники Підприємства мають право відмовити у наданні послуг.

Заборонена фото- та відеозйомка в кабінетах прийому пацієнтів. Фото- та відеозйомка в інших приміщеннях Підприємства здійснюється тільки з дозволу працівників Підприємства, пацієнтів та відвідувачів.

Гарантії Підприємства для пацієнтів

Підприємство гарантує: застосування лише дозволених на території України витратних матеріалів, медикаментів та обладнання, які мають відповідні сертифікати; надання за потреби невідкладної допомоги хворим; нерозголошення та збереження конфіденційної інформації про пацієнтів.

Обстеження, лікування, медичні втручання та маніпуляції проводять лише за умови отримання письмової поінформованої згоди від пацієнта.

Необхідною умовою для виконання гарантій Підприємством є точне дотримання і виконання пацієнтами всіх приписів і рекомендацій лікарів, необхідних умов гігієни.

Забезпечення захисту збереження інформації про факт звернення особи за медичною допомогою, діагноз, а також про відомості, одержані при її медичному обстеженні.

У разі виникнення конфліктної ситуації, пацієнт або відвідувач мають право запросити представника керівництва Підприємства чи його структурного підрозділу.

Порушення правил перебування у Підприємстві та відповідальність

У приміщеннях Підприємства та на прилеглій до неї території заборонено:

Проявляти агресію.

Курити, вживати спиртні напої, наркотики або інші психотропні речовини.

Тримати при собі холодну або вогнепальну зброю, демонструвати її персоналу чи довколишнім.

Виносити за межі Підприємства та прилеглої території будь-­яке майно, витратні матеріали, медикаменти, які належать Підприємству.

Здіймати гамір, поводитися не відповідно до обставин, заважати пацієнтам та медичному персоналу.

Займатися будь-­яким видом торгівлі або обміну.

Приходити до Підприємства із тваринами або птахами.

Здійснення фото- та відеозйомки у кабінетах прийому пацієнтів, або в інших приміщеннях без отримання дозволу.

При скоєнні будь-­якого із вищеперерахованих порушень Підприємство має право відмовити па­цієнту у прийомі або вжити більш суворіші заходи: запросити представника керівництва чи викликати поліцію.